upływ prądu na masę.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Szymik
    Classic
    • 2009
    • 33

    upływ prądu na masę.

    też byłem parę razy u Kimocha ze swoją ibizą TDI, jak najbardziej mogę polecić

  • BOODZISZ
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 235

    #2
    upływ prądu na masę.

    Odrazu zaznacze że nie znam się na elektryce i wolałbym aby ktoś mi nakreślił gdzie moze leżeć problem. W mojej skodziance mam roczny akumulator . Niestety co kilka dni muszę go łądować bo rozłądowuje sie. Pojechałęm do sklepu gdzie go kupiłem i tam mi go sprawdzili i aku dobry 75% ale jest upływ prądu na masę. Mówiąewnie radio, więc pojechałem do elektryka, wyjął bezpiecznik radia i taki sam upływ jaki był. . W samochodzie ładowanie jest ok. Upływ jest podobno niewielki 0,3-0,4 nie wiem czego (nie znam się) ale żona kilka razy pojedzie do pracy i kaput pod blokiem. Mechanik stwierdził że teraz są takie akumulatory , chiński szajs, . Nie pamietam producenta aku. ale podobno grupa Bosh i nie mieli jeszcze reklamacji na nie.
    Gdzie szukać problemu i od czego zacząć, to bardzo uciazliwe.

    Komentarz

    • Kicer
      Ambiente
      • 2011
      • 217

      #3
      Upływ prądu na mase to tak zwany pobór prądu podczas wyłączonego zapłonu - tak mniemam....
      Prąd pobierać może radio, alarm, syrenka alarmu i każda innaczęść elektryczna w aucie.
      Zobacz jeszcze może lampkę w schowku, w bagażniku (czy gasną)
      Pobór prądu nie powinien przekroczyć 0,04A. Czyli masz pobór prawie 10 razy większy od maksymalnego. Wyciągnij i odłącz radio, znajdź alarm odłącz. Odepnij syrene alarmu. No trochę szukania.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        zakup miernik, wepnij się w szeregowo w klemę akumulatora, ustaw miernik na obwód mierzenia dużych prądów
        zamknij auto, normalnie auto po zamknięciu bierze kilka mA, jak masz kilkaset to za dużo
        wyciągaj bezpieczniki po kolei i przy którymś pobór prądu spadnie pewnie i ten obwód żre prąd

        jak nie kumasz co napisałem to jedź do dobrego elektryka
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          0,3 to duży ubytek. Powinno być ok.0.05. Obstawiam alarm, odepnij go.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • mariush19
            Rider
            • 2009
            • 634
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Co ciekawe H.R. Etzold w swojej książce podaje że prąd spoczynkowy powinien wynosić kilka mA.

            Komentarz

            • BOODZISZ
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 235

              #7
              Nie mam alarmu. Wszystkie lampki gasną. A czy przepalona ktoraś zarówka może powodować pobór przez jakies zwarcie albo coś. Ostatnio miałem przepaloną w kabinie tą ktora załącza sie przy otwarciu drzwi.

              Komentarz

              • Dafik88
                Ambiente
                • 2012
                • 177
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                BOODZISZ jest wiele elementów które mogą Ci pobierać prąd, co do żarówki to prawdopodobieństwo jest znikome. Zastosuj metodę którą opisał Ci krzynol, jest dosyć prosta i szybka. No i, co najważniejsze, da Ci odpowiedź gdzie szukać problemu. Bo tak to masz jak szukanie igły w stogu siana...
                Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                Komentarz

                • bobasek
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 326

                  #9
                  Zamieszczone przez krzynol
                  wyciągaj bezpieczniki po kolei i przy którymś pobór prądu spadnie
                  to najlepsza chałupnicza (do wykonania koło chałupy) metoda na wykrycie przebicia
                  jest jednak jeden obwód którego nie da się tak zdiagnozować - rozrusznik
                  brudny, zasolony i zazieleniony styk stałego plusa na obudowie rozrusznika też może dawać taki efekt - niby zwarcia nie ma nic nie iskrzy a pobór prądu jest
                  jeśli to nie to, to mały przegląd rozrusznika nigdy nie zaszkodzi
                  5,5l/100

                  Komentarz

                  • Krzycho-63
                    Rider
                    • 2007
                    • 628
                    • Superb II (3T4)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez BOODZISZ
                    Upływ jest podobno niewielki 0,3-0,4
                    Pobór prądu jest taki jak świecąca się żaróweczka 5W.Ale taki sam pobór prądu może być z modułu komfortu jeżeli jest w aucie.Jeżeli masz konfort to podepnij vag-a i sprawdź błędy.Moduł komfortu nie przechodzący w stan uśpienia ma właśnie taki pobór prądu.
                    Skoda Superb II Ambition
                    2.0 TDI CR 170 KM

                    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                    Komentarz

                    • BOODZISZ
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 235

                      #11
                      Otóż wczoraj byłem u elektryka i wywalił błąd oswietlenia kabinowego. Podobno rozebrał tam jakieś urządzenie elektroniczne i polutował ale mówi że tak naprawdę nie wie od czego to moze być bo upływ prądu się trochę zmniejszył ale i tak jest za wysoki. Na zasadzie : "jeździć i zobaczymy" wróciłem do domu.
                      Panowie podpowiedzcie jak sprawdzić sam aku tym miernikiem (jaki miernik?). W tym momencie aku mam wyjęte i podpięte pod prostownik i dalej jak sprawdzić ten upływ ,co gdzie podpiąć?

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        #12
                        Ja bym temu "elektrykowi" nie zapłacił złotówki. Jedź do elektryka, który zna się na elektryce.
                        Pobór prądu zamkniętego auta z działającym alarmem to max. 30mA (po 10 minutach), bez alarmu do 10mA.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • BOODZISZ
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 235

                          #13
                          a jak sobie samemu sprawdzić ten upływ teraz? Jaki miernik trzeba mieć? Co ustawić i gdzie podpiąć?

                          Komentarz

                          • andru123
                            Elegance
                            • 2010
                            • 783
                            • Toyota
                            • ATF 2.0 MPI 120 KM

                            #14
                            zwykly miernik . ustawiasz na mierzenie A , amperów , ja ustawiam na 20 lub 40 zdejmujesz kleme minusowa i miernik wpinasz szeregowo w miejsce odpiecia
                            i odczytujesz pomiar , ampery mierzy sie w szeregu, volty równolele , kiedys to bylo na fizyce , teraz to nie wiem chyba juz nie .....
                            jest O1 RS 1.8T XENON
                            była O1 1.9 TDI AGR

                            Komentarz

                            • wesol
                              Rider
                              • 2008
                              • 689

                              #15
                              Na uczelni mialem ze pobór ma w aucie ma byc nie wiekszy na 35 mA. Czyli 0.035A.
                              Miernik wpiety w szereg miedzy slupek aku a kleme. Wtedy tez patrzac na miernik wyciagamy pokolei bezpieczniki i sprawdzamy czy spada ten pobór. Jak spadnie to wiemy juz gdzie lezy porblem. Poprostu sprawdzamy co zabezpiecza dany bezpiecznik i juz wiadomo na czym sie stoi.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz

                              • BOODZISZ
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 235

                                #16
                                Otóż kupiłem miernik. Podpialem i niestety łobuzy nic nie zrobili, nadal pobór 0,35A . Jutro spróbuje włożyć inny aku, może to wina aku. Jeżeli okaże się ze nie to wyjmować każdy bezpiecznik z osobną i patrzeć czy spada? Macie jakaś rozpiskę który bezpiecznik jest do czego?

                                Komentarz

                                • Dafik88
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 177
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  W insrukcjii obsługi samochodu wszystko jest fajnie, dokładnie opisane
                                  Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    #18
                                    Pomiaru dokonaj przez 10 min. i sprawdź czy nie spada.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #19
                                      Zamieszczone przez BOODZISZ
                                      Otóż kupiłem miernik. Podpialem i niestety łobuzy nic nie zrobili, nadal pobór 0,35A . Jutro spróbuje włożyć inny aku, może to wina aku. Jeżeli okaże się ze nie to wyjmować każdy bezpiecznik z osobną i patrzeć czy spada? Macie jakaś rozpiskę który bezpiecznik jest do czego?
                                      Aku nie ma tu nic do rzeczy. ROzpiske bezpiecznikoe masz na klapce od bezpiecznikow a jak nie to na necie znajdziesz. Wyciagasz pokolei bezpiecnziki ale jesli nie ma spadku to wracasz tym bezpiecznikiem i wyciagasz nastepny. Tak zebys nie powyciagal wszytskich naraz bo pozniej bedziesz sie palowal ktory gdzie byl.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • bzikoo2
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 32

                                        #20
                                        a sprawdzałeś swiatełko w bagażniku albo w schowku czy nie swieci się przypadkiem ciągle ?? z tego co wiem to schowek jest na pozycji więc najprawdopodobniej bagażnik ...ale najlepsza metoda to z amperomierzem i wyciąganiem bezpieczników jak tu koledzy piszą

                                        Komentarz

                                        • BOODZISZ
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 235

                                          #21
                                          Niestety , powyciagałem wszystkie bezpieczniki jeden po drugim i nic nie spadało. Po podmianie akumulatora sytuacja taka sama. Robi się nie ciekawie. CO TO MOŻE BYĆ?

                                          Komentarz

                                          • bzikoo2
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 32

                                            #22
                                            próbuj przekaźniki ale wątpię , może przy tych tej skrzynce przekaźników gdzie widoczny jest + ktoś podłączył cos na "ryja" i wtedy wyjmowanie bezpieczników nic nie pomoże . sprawdź jeszcze tam .
                                            PS. A światełko w bagażniku gaśnie sprawdzałeś ??

                                            Komentarz

                                            • Krzycho-63
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 628
                                              • Superb II (3T4)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez BOODZISZ
                                              Niestety , powyciagałem wszystkie bezpieczniki jeden po drugim i nic nie spadało.
                                              Po pierwsze-pomiar prądu przy zamkniętych drzwiach-więc otwierasz drzwi i np.wkrętakiem blokujesz rygiel w zamku.Odczekujesz kilka minut i zaczynasz pomiar(oczywiście wcześniej podłączamy amperomierz).Proponuję zacząć od bezpiecznika nr 14.Jeżeli spadnie to masz wskazówkę gdzie szukać dalej.
                                              Skoda Superb II Ambition
                                              2.0 TDI CR 170 KM

                                              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                              Komentarz

                                              • andru123
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 783
                                                • Toyota
                                                • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                                #24
                                                a jakie masz radio ?
                                                kiedys wlasnei przez radio mialem problem ze zwiekszonym poborem pradu , moze odepnij na poczatek radio
                                                a cos ostatnio podłqaczałeś ? bo rozumiem ze ten problem wystapil nagle tak >?
                                                jest O1 RS 1.8T XENON
                                                była O1 1.9 TDI AGR

                                                Komentarz

                                                • laurin
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 727

                                                  #25
                                                  do sprawdzenia diody w alternatorze i regulator

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...