Odrazu zaznacze że nie znam się na elektryce i wolałbym aby ktoś mi nakreślił gdzie moze leżeć problem. W mojej skodziance mam roczny akumulator . Niestety co kilka dni muszę go łądować bo rozłądowuje sie. Pojechałęm do sklepu gdzie go kupiłem i tam mi go sprawdzili i aku dobry 75% ale jest upływ prądu na masę. Mówiąewnie radio, więc pojechałem do elektryka, wyjął bezpiecznik radia i taki sam upływ jaki był. . W samochodzie ładowanie jest ok. Upływ jest podobno niewielki 0,3-0,4 nie wiem czego (nie znam się) ale żona kilka razy pojedzie do pracy i kaput pod blokiem. Mechanik stwierdził że teraz są takie akumulatory , chiński szajs, . Nie pamietam producenta aku. ale podobno grupa Bosh i nie mieli jeszcze reklamacji na nie.
Gdzie szukać problemu i od czego zacząć, to bardzo uciazliwe.
Upływ prądu na mase to tak zwany pobór prądu podczas wyłączonego zapłonu - tak mniemam....
Prąd pobierać może radio, alarm, syrenka alarmu i każda innaczęść elektryczna w aucie.
Zobacz jeszcze może lampkę w schowku, w bagażniku (czy gasną)
Pobór prądu nie powinien przekroczyć 0,04A. Czyli masz pobór prawie 10 razy większy od maksymalnego. Wyciągnij i odłącz radio, znajdź alarm odłącz. Odepnij syrene alarmu. No trochę szukania.
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
zakup miernik, wepnij się w szeregowo w klemę akumulatora, ustaw miernik na obwód mierzenia dużych prądów
zamknij auto, normalnie auto po zamknięciu bierze kilka mA, jak masz kilkaset to za dużo
wyciągaj bezpieczniki po kolei i przy którymś pobór prądu spadnie pewnie i ten obwód żre prąd
jak nie kumasz co napisałem to jedź do dobrego elektryka
Nie mam alarmu. Wszystkie lampki gasną. A czy przepalona ktoraś zarówka może powodować pobór przez jakies zwarcie albo coś. Ostatnio miałem przepaloną w kabinie tą ktora załącza sie przy otwarciu drzwi.